Uudised
- Üldinfo
- Juhtimine
- Akadeemiline eetika
- Uudised ja sündmused
- Galerii
- Sümboolika ja meened
- Avalik teave
- Roheline ülikool
- SA Joosep Tootsi Fond
- Baltic Agro stipendium
- Eesti Geodeetide Ühingu stipendium
- Eesti Suurpõllumeeste Klubi stipendium
- Eesti Veevarustuse ja Kanalisatsiooni Inseneride Seltsi stipendium
- Jõudluskontrolli stipendium
- PetCity stipendium
- Raefondi preemia ja stipendium
- Reginett stipendium
- Riigi Kinnisvara AS stipendium
- Soutwestern Advantage stipendium
- Tallinna Vesi ALUSTAJA stipendium
- Tallinna Vesi EDASIPÜRGIJA stipendium
- Vilistlaskogu stipendium
- Videoarhiiv
- EMÜ videod Youtube'i keskkonnas
- Uus arengukava
Maaülikooli tudengid tõid rahvusvaheliselt pneumosõidukite võistluselt kolmanda koha
Eesti Maaülikooli tehnikainstituudi ja Tartu Tehnikakolledži tudengid osalesid iseehitatud pneumo-sõidukiga ehk suruõhu jõul töötava hobikarti meenutava masinaga 8. ja 9. mail Ungaris rahvusvahelisel võistlusel „Pneumobil 2015“, kus konstruktsiooni kategoorias saavutati kolmas koht.
Meeskonna eestvedaja, maaülikoolis neljandal kursusel tehnotroonikat õppiva Marten Noorema sõnul on kolmas koht üle ootuste hea tulemus: „Arvestades, et meie meeskond osales võistlusel esimest korda, on viiekümne nelja osaleja seast esikolmikusse jõudmine väga suur asi.“ Kõige enam just konstruktsiooni kategooriale panustanud meeskonnal õnnestus väga hästi ka ringrajasõit, millest on ette näidata arvestatav kümnes koht. „Jäime oma sõidukiga silma ka ürituse peasponsori, Bosch Rexrothi esindajatele,“ rõõmustas Marten Noorem.
Meeskonda juhendanud lektori Marten Madissoo sõnul on taolistest võistlustest osavõtmisel oluline see, et tudengid saavad reaalse inseneritöö kogemuse alates projektide kirjutamisest, projekteerimisest ja materjalide hankimisest ning lõpetades masinaehitusega. „Võistlus on klassiruumis õpitule heaks praktiliseks väljundiks, ning hea tulemus näitab, et meie tudengid saavad sellise asja ehitamisega täiesti nullist edukalt hakkama,“ kommenteeris ta.
Võistlusest võttis osa 54 meeskonda seitsmest riigist – Eesti oli võistluse toimumiskohast kõige kaugemal asuva riigina võistlusel esindatud teist korda. Eesti Maaülikooli meeskonda kuulusid Marten Noorem, Indrek Virro, Kristjan Türk ja Timo Mäeots. Pneumosõiduki ehitamise projekti toetasid Eesti Maaülikooli tehnikainstituut ning eraettevõtted.