Uudised
- Üldinfo
- Juhtimine
- Akadeemiline eetika
- Uudised ja sündmused
- Galerii
- Sümboolika ja meened
- Avalik teave
- Roheline ülikool
- SA Joosep Tootsi Fond
- Baltic Agro stipendium
- Eesti Geodeetide Ühingu stipendium
- Eesti Suurpõllumeeste Klubi stipendium
- Eesti Veevarustuse ja Kanalisatsiooni Inseneride Seltsi stipendium
- Jõudluskontrolli stipendium
- PetCity stipendium
- Raefondi preemia ja stipendium
- Reginett stipendium
- Riigi Kinnisvara AS stipendium
- Soutwestern Advantage stipendium
- Tallinna Vesi ALUSTAJA stipendium
- Tallinna Vesi EDASIPÜRGIJA stipendium
- Vilistlaskogu stipendium
- Videoarhiiv
- EMÜ videod Youtube'i keskkonnas
- Uus arengukava
Esimese klassi koolijütsid orienteerusid metsamajas
Eile külastasid maaülikooli metsamaja Mart Reiniku kooli 1. b klassi õpilased. Koolijütsid tulid külla koos klassijuhataja Mari Leemetiga.
Metsamajas võõrustas koolilapsi meie metsandus- ja maaehitusinstituudi ehitusmaterjalide dotsent Mihkel Kiviste, kes pani kokku programmi, mis võiks lapsi köita: "Soovisin, et lastel oleks tore ja meeldejääv külaskäik," ütles ta. Laste külaskäigu eesmärk oli saada teada maaehituse eriala kohta kitsamalt kui ka Eesti Maaülikooli kohta üldiselt.
Külaskäik algas õues, kus kombati laste üldist orienteerumis- ja suunatunnetust. "Palusin lastel käega näidata, millisesse suunda jääb tehnikamaja, peahoone, Torni ühikas ja spordihoone. Kui juba mõned näitasid õige suuna kätte, olid rahul teisedki," ütles Kiviste muheledes.
Külaskäik jätkus metsamaja fuajees, kus pärast maketi vaatamist ja pildistamist algas siseorienteerumine. Lapsed said kätte metsamaja korruste plaani, misjärel alustati üheskoos retke ruumini 0C4. Alguses võtsid väikesed orienteerujad küll suuna metsamaja sööklale, ent hetke pärast leiti pikk koridor ja õige suund juba kätte. "Ruumi leidsime üles, aga otsimispõnevust oli ka palju," tunnistas Mihkel Kiviste.
Siseorienteerumise sihtpunktis said lapsed proovida erinevaid mini-konstruktsioonielementide magnetilist kinnitamist (Mola mudel - toim.). Seeläbi õppisid lapsed, mis tunne on ise maja ehitada ning mida peab tegema, et ehitis püsti püsiks. Kiviste hinnangul oli laste loovus väga hea: "Mõned neist tegid ka roboteid ja muid huvitavaid tegelasi," nentis ta.
Külaskäik oli meeldejääv kõigile. Väikeste koolilaste mõtete siirus ja vahetus oli tõeliselt huvitav ja tore, tunnistas dotsent. "Külaskäigu lõpus ütles üks poiss mulle otse, et tema soovib maaülikooli õppima tulla," lõpetas Mihkel Kiviste jutu.